MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ("Sözleşme"),
Alıcı ve Satıcı arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde
elektronik ortamda kurulmuştur. Alıcı ve Satıcı, Sözleşme kapsamında
birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı “Taraf” olarak
anılacaktır.
2. TANIMLAR
Sözleşme’nin uygulanmasında ve
yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları
ifade edeceklerdir.
|
ALICI |
: |
Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki
olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek kişiyi, |
|
Bakanlık |
: |
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı, |
|
Banka |
: |
5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca
kurulan lisanslı kuruluşları, |
|
LİNGARDENHOME veya Elektronik Ticaret Aracı
Hizmet Sağlayıcı |
: |
Oluşturduğu sistem ile Satıcı’nın
Ürün/Hizmet’i satışa sunduğu Platform’u işleten ve Satıcı adına mesafeli
sözleşme kurulmasına aracılık eden LİN TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ’ni, |
|
Hizmet |
: |
Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan
ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici
işleminin konusunu, |
|
Kanun |
: |
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun’u, |
|
Kargo Şirketi |
: |
Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade
süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcı veya Linmetal’e ulaştırılmasını
sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini, |
|
Ön Bilgilendirme Formu |
: |
Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık
herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı
Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için
hazırlanan formu, |
|
Platform |
: |
Linmetal’e ait www.linmetal.com.tr adlı
internet sitesini ve mobil uygulamasını, |
|
Satıcı |
: |
Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere
ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet sunan ya da Ürün/Hizmet
sunanın adına ya da hesabına hareket eden ve Sözleşme’nin 5. maddesinde
bilgileri bulunan gerçek ve/veya tüzel kişiyi, |
|
Sözleşme |
: |
Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen
Sözleşme’yi, |
|
Ürün |
: |
Alışverişe konu olan taşınır eşya, konut
veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere
hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malı, |
|
Yönetmelik |
: |
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade
eder. |
3. SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI
3.1. Sözleşme’nin konusu Alıcı'nın, Platform’da, Ürün/Hizmet’in satın
alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen
niteliklere sahip Ürün/Hizmet’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve
Yönetmelik hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin
belirlenmesi olup Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten
kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul,
beyan ve taahhüt ederler.
3.2. Sözleşme’nin akdedilmesi Taraflar’ın ayrı ayrı LİNMETAL ile
akdetmiş oldukları sözleşmelerin hükümlerinin ifasını engellemeyecek olup,
Taraflar, LİNMETAL’in Ürün/Hizmet’in satışına ve Sözleşme’ye herhangi bir
şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında Taraflar’ın yükümlülüklerini
yerine getirmeleri ile ilgili Kanun ve Yönetmelik çerçevesinde kendisine
yüklenmiş olanlar hariç olmak üzere herhangi bir sorumluluğu ve taahhüdü
bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt ederler.
3.3. Mevzuat uyarınca aşağıdaki Ürün/Hizmet satışları Sözleşme’nin
kapsamında değildir.
a) Finansal hizmetler,
b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,
c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon
operatörleriyle bu telefonun kullanımı,
d) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına
ilişkin hizmetler,
e) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların
oluşumu, devri veya kazanımı,
f) Konut kiralama,
g) Paket turlar,
h) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların
yeniden satımı veya değişimi,
i) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin,
satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine
götürülmesi,
j) Yolcu taşıma hizmetleri,
k) Ürünlerin montaj, bakım ve onarımı,
l) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi
ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.
m) Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak
tamamen ifa edilen abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme
Hizmetleri ile 23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu
kapsamındaki bağışlar ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik
haberleşme hizmetleri.
4. ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ
HUSUSLAR
Alıcı, siparişin oluşturması ve Sözleşme’nin
kurulmasından önce, gerek Platform’un ilgili sayfaları ve kısımlarındaki tüm
genel-özel açıklamalar, gerek Sözleşme, gerek Ön Bilgilendirme Formu gerekse de
sair şekillerde, aşağıda yer verilenler de dahil olmak üzere Sözleşme’nin akdi
ve uygulaması ile ilgili tüm hususlar hakkında doğru ve eksiksiz olarak
bilgilendirildiğini ve bunları okuyup anladığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
a) Ürün/Hizmet’in temel nitelikleri,
b) Satıcı'nın adı veya unvanı, MERSİS numarası veya vergi kimlik
numarası ve iletişim bilgileri ile diğer tanıtıcı bilgileri,
c) Ürün/Hizmet'in Platform’dan alınması sırasındaki satış işlemi
aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun
araçlar-yöntemler,
d) Satıcı'nın mensubu olduğu Meslek Odası (İTO-İstanbul Ticaret
Odası) ve İTO'nun meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin
edinebileceği elektronik iletişim bilgileri (Telefon: 444 0 486,
www.ito.org.tr)
e)LİNMETAL tarafından uygulanan Alıcı bilgileri için geçerli gizlilik,
veri kullanımı-işleme ve elektronik iletişim kuralları ile Alıcı’nın bu
hususlarda LİNMETAL’e verdiği izinlerin kapsamı, Alıcı’nın kanuni hakları,
Satıcı’nın hakları ve Taraflar’ın haklarını kullanım usulleri,
f) Ürün/Hizmet için Satıcı tarafından öngörülen gönderim
kısıtlamaları,
g) Ürün/Hizmet için kabul edilen ödeme yöntem-araçları,
Ürün/Hizmet’in vergiler dahil toplam satış fiyatı,
h) Ürün/Hizmet'in Alıcı’ya teslimine ilişkin usuller ile
nakliye-teslimat-kargo masrafları gibi ek masraflar hakkında bilgiler,
i) Ürün/Hizmet ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri
ve süresi ile Sözleşme'nin ifasına ilişkin diğer bilgiler ve Taraflar’ın bu
hususlardaki sorumlulukları,
j) Alıcı’nın cayma hakkını kullanamadığı durumlarda bu haktan
faydalanamayacağına veya hakkın süresinde kullanılmaması da dahil olmak üzere
hangi koşullarda bu hakkı kaybedeceğine ilişkin bilgi,
k) Alıcı’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma
şartları, süresi ve usulü, Satıcı’nın iade için öngördüğü Kargo Şirketi’ne
ilişkin bilgi ve tüm mali hususlar (iade yöntemi ile masrafı, Sözleşme konusu
bedelin iadesi ve iade sırasında Alıcı tarafından kazanılmış/kullanılmış ödül
puanları sebebiyle yapılabilecek indirim ve mahsuplar dahil),
l) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya
elektronik posta bilgileri,
m) Satıcı’nın talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya
sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin
şartlar,
n) Varsa dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyebilecek teknik
koruma önlemleri,
o) Alıcı’nın Platform’da dönem dönem uygulanabilecek çeşitli
fırsatlara ilişkin yararlanma koşullarının (özel şartlar) detayları,
p) Satıcı’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği,
dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine
ilişkin bilgi,
q) Mahiyetine göre Sözleşme'de yer alan diğer tüm satış şartları ile
Sözleşme Alıcı tarafından Platform’da onaylanarak kurulduktan sonra
Sözleşme’nin Alıcı’nın talebi halinde Alıcı’ya elektronik posta ile
gönderileceği ve Alıcı tarafından Sözleşme’ye üyelik hesabından
erişilebileceğine ilişkin bilgi,
r) Uyuşmazlık hallerinde Alıcı’nın, başvurularını Tüketici
Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceğine ilişkin bilgi.
5. ALICI, SATICI, ELEKTRONİK TİCARET ARACI
HİZMET SAĞLAYICI VE FATURA BİLGİLERİ
ALICI BİLGİLERİ
|
Teslim Edilecek Kişi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Teslimat Adresi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Telefon |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK 546*****99 ŞEKLİNDE |
|
Faks |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
E-posta/Kullanıcı Adı |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
SATICI BİLGİLERİ
|
Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı |
: |
LİN DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ |
|
Satıcının Adresi |
: |
Kavaklı Mh. İstanbul Cd. No:19
Beylikdüzü/İstanbul |
|
Satıcının Mersis Numarası |
: |
0609056825400016 |
|
Satıcının Vergi Kimlik Numarası |
: |
6090568254 |
|
Satıcının Telefonu |
: |
+90 212 855 84 74 |
|
Satıcının Faks Numarası |
: |
+90 212 855 84 74 |
|
Satıcı KEP ve E-posta Bilgileri |
: |
ELEKTRONİK TİCARET ARACI HİZMET SAĞLAYICI
BİLGİLERİ
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Unvanı |
: |
LİN TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Adresi |
: |
Kavaklı Mh. İstanbul Cd. No:19 Zemin Kat
Beylikdüzü / İstanbul |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Mersis Numarası |
: |
0609056825400016 |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Vergi Kimlik Numarası |
: |
6090568254 |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Telefonu |
: |
+90 536 776 27 73 |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Faks Numarası |
: |
+90 212 855 84 74 |
|
Elektronik Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcı
Şikâyet/Öneri Kanalları |
: |
+905367762773 telefon numarası üzerinden ve
Platform’da yer alan “CANLI DESTEK” başlıklı alandan şikayet ve öneriler
iletilebilecektir. |
FATURA BİLGİLERİ
|
Ticari Unvanı / Adı ve Soyadı |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Adres |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Telefon |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK (546******99 şeklinde yıldızlanarak yazılmalı) |
|
Faks |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
E-posta/Kullanıcı Adı |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Fatura Teslim |
: |
Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat
adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura yöntemiyle elektronik posta
adresine teslim edilecektir. |
6. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
6.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli,
rengi, adedi, fiyatı) Platform’da yer almakta olup Platform üzerinden detaylı
şekilde incelenebilecektir.
6.2.Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış
fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık pazar ve/veya diğer
butiklerinden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde hak kazanılan
toplam indirim tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
|
Ürün/Hizmet Açıklaması |
Adet |
Peşin Fiyatı |
Ara Toplam (KDV Dahil) |
|
ÜRÜN
BİLGİLERİNDEN OTOMATİK DOLDURULACAK |
1 |
TL |
|
|
Kargo Tutarı |
- |
TL |
TL |
|
100 TL ve Üzeri Kargo Bedava (Satıcı
Karşılar) |
- |
TL |
TL |
|
|
|
Toplam |
TL |
|
Teslimat Adresi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Teslim Edilecek Kişi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Fatura Adresi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Sipariş Tarihi |
: |
ALICI BİLGİLERİNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
|
Teslim Şekli |
: |
Alıcıya Teslim |
|
Teslimat Süresi* |
: |
En geç 30 gün |
|
Kargo Şirketi’ne Teslim Süresi** |
: |
SATICININ TAAHHÜDÜNDEN OTOMATİK
DOLDURULACAK |
*Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer
alan istisnalar saklıdır.
**Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, satıcı tarafından kargo
şirketine teslim edilme süresini ifade eder.
6.3.SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ, “LİNMETAL ALICI GÜVENCESİ” KAPSAMINDA SATICI
ADINA, LİNMETAL TARAFINDAN ALICI’DAN TAHSİL EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN BEDELİNİ LİNMETAL’E
ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ SATICI’YA ÖDEMİŞ SAYILACAK VE BİR DAHA ÖDEME
YÜKÜMLÜLÜĞÜ ALTINA GİRMEYECEKTİR. ALICI’NIN İLGİLİ MEVZUAT KAPSAMINDA İADE
HAKLARI SAKLIDIR.
7. GENEL HÜKÜMLER
7.1. Satıcı, Ürün/Hizmet’i eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere
uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği
Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim
etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye,
taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal
süreyi aşmamak koşulu ile, Alıcı’nın Platform’da belirtmiş olduğu teslimat
adresine Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre içerisinde Satıcı’nın
edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme'yi feshedebilecektir. Ancak
Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün/Hizmet
satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş
durumu “Ön Sipariş” veya “Sipariş Üzerine Üretim” olarak belirtilen Ürün/Hizmet
için teslimat süresi de 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği
veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” ya
da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30
(otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.
7.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve
teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi
olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı tarafından
bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir.
7.5. Alıcı’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim almaması
halinde, Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu halde,
varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere Alıcı’dan tahsil edilen tüm
ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir.
7.6. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim
anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim
almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden Satıcı sorumlu değildir.
7.7. Ürün/Hizmet’in teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya
aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan
etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
7.8. Satıcı, Sözleşme'den doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan
Alıcı’yı Platform üzerinden bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle
muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.
7.9. Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı
hallerde Satıcı’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde
Alıcı’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat
masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden
itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürün/Hizmet’in
stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin
imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
7.10. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim
almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir.
Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası
ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti
belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.
7.11. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir
nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal
edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den
kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak
buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak,
Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
7.12. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi
kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu
bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3
(üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.13. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya bedel iadesi
yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması
halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından
Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki) ile 3 (üç)
haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya iadesinden sonra
Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili
olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için LİN METAL’i
ve Satıcı’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.14. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı
kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte
kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, kredi
kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan
kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan
kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan
talep edilebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine
kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24
(yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal
etme hakkını haizdir.
7.15. Sipariş edilmeyen Ürün/Hizmet’in gönderilmesi durumunda, Alıcı’ya
karşı herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hallerde, Alıcı’nın sessiz kalması
ya da söz konusu Ürün/Hizmet’i kullanmış olması, sözleşmenin kurulmasına
yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz.
7.16. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine Platform’dan
yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan
duyurularda belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmek istemesi
halinde sipariş vermesi engellenebilecek, siparişi verdikten sonra belirtilen
adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edebilmesi halinde ise belirtilen
adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecek ve bu halde varsa iptal edilen
siparişlere ilişkin teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm
ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı işbu
hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını geçen
siparişlerinin engellenebileceği ve iptal edilebileceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
7.17. Satıcı’nın herhangi bir sebeple tedarik edemediği siparişler,
Alıcı’nın onayının alınması halinde, mevzuattaki yasal teslim süresini aşmamak
ve Alıcı’nın Ürün/Hizmet ile aynı özellikleri haiz olmak kaydıyla, bir başka
satıcıya aktarılabilecektir. Böyle bir durumda Ürün/Hizmet yeni satıcı
tarafından Alıcı’ya gönderilecek olup Sözleşme yeni satıcı ile Alıcı arasında
kurulmuş olacaktır. Bu halde, Alıcı’ya herhangi bir ek bedel, ücret ve/veya
masraf yansıtılmayacaktır.
7.18. Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikayet ve önerilerini yukarıda
yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle ve/veya Platform’un
sağladığı kanallarla (+90 536 776 27 73 telefon numarası üzerinden ve “CANLI
DESTEK” başlıklı alandan) ulaştırabilecektir.
8. ÖZEL ŞARTLAR
8.1. Alıcı, aksi belirtilmedikçe, Platform’da alışveriş yapabilecektir.
8.2. Alıcı’nın vereceği siparişlerde kurumsal fatura seçeneğini seçmesi
durumunda Satıcı, Alıcı tarafından Platform üzerinden bildirilecek vergi kimlik
numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak kurumsal fatura
düzenleyecektir. Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru, güncel ve
eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğunda olup, bu sebeple
doğabilecek tüm zararlardan bizzat Alıcı sorumludur.
8.3. Platform üzerinden kredi kart ile ödeme yapılması halinde, Banka
tarafından kampanyalar düzenlenerek Alıcı tarafından seçilen taksit adedinin
daha üstünde bir taksit adedi uygulanabilecek veya taksit erteleme gibi ek
hizmetler sunulabilecektir. Bu tür kampanyalar Banka’nın inisiyatifindedir.
Alıcı’nın kredi kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit
adedine bölünerek kredi kartı özetine Banka tarafından yansıtılacaktır. Banka
taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak
dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planlarının oluşturulması Banka’nın
inisiyatifindedir.
8.4. Platformda satışa sunulan Ürün/Hizmetler yalnızca Satıcı
tarafından belirlenen sınırlı lokasyonlara (il/ilçe/bölge) teslim edilmek üzere
satışa sunulabilecek olup, sipariş sürecinde Alıcı'nın bu ürün/hizmetler için
teslimat adresini Satıcı tarafından belirlenmiş olan lokasyonlardan biri
dışında seçmesi halinde ilgili sipariş verilemeyecek/satın alım
gerçekleşmeyecektir.
9. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ
HAKLAR
9.1. Satıcı, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri sadece
Ürün/Hizmet’in sunulması amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”) ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri
Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir. Satıcı, Platform üzerinden
eriştiği kişisel veriler haricinde Alıcı’nın kişisel verilerini işlemeyeceğini
ve Platform üzerinden sağlanan yöntemler dışında Alıcı ile harici olarak
iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. Alıcı, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel verilerin doğru,
eksiksiz ve güncel olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri üçüncü kişilerle
paylaşmamak, ilgisiz kişilerce erişilememesi için virüs ve benzeri zararlı
uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri almak ve söz konusu
kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi halde doğacak
zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu olduğunu
kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.3. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların
düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın
anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai
haklar ve mülkiyet hakları LİNMETAL’e aittir.
10. CAYMA HAKKI
10.1. Alıcı, 15 (onbeş) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin
ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
10.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün
için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim
aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar
olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
10.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı
veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından
belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı
durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü
teslim aldığı gün esas alınır.
10.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün
teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
10.5. Satıcı;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma
hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması
durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel
Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo
Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir
Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten
itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi
nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme
konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
10.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer
bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen LİNMETAL’e
ve/veya Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma
bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına https://www.linmetal.com.tr/iletisim linkinden ulaşılabilmektedir.
10.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün
içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in
de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
10.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine
ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen
değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
10.9. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün
içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile iade
edilmektedir. Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi
sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından
iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili
Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde
ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
10.10. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda
belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo
bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo
Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir Kargo Şirketi’yle
gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo sürecinde
uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur.
10.11. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller
dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
11. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
11.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak
değişen ve Satıcı veya LİNMETAL’in kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere
ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları
doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek
malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun
olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası
gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f)Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve
bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
g)Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi
süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h)Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya
taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme
amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında
teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler
bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.
11.2. Ürün/Hizmet’in Yönetmelik'in uygulama alanı dışında bırakılmış
olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet
türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki
ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da
oluşturulamayacaktır.
11.3. Platform üzerinden elektronik kod satın alındığı durumlarda bahse
konu siparişlerde Yönetmelik gereği cayma hakkı söz konusu olmayacaktır. Bu
siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.
12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
12.1. Sözleşme’nin uygulanmasında, Bakanlık’ça ilan edilen değerlere
uygun olarak Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu
yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
13. BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
13.1. Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma,
mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, yazılı olarak yapılacaktır.
13.2. Alıcı, Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda LİNMETAL’in ve/veya
Satıcı’nın ticari defter, bilgisayar, kayıt ve diğer belgelerinin bağlayıcı,
kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri
Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul,
beyan ve taahhüt eder.
14. YÜRÜRLÜK
14.1. 14 (on dört) maddeden ibaret Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem
tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş
ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında
mevcuttur ve talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de
gönderilebilecektir.